Friday, March 14, 2008

I sociala media måste varumärken ha personlighet



Jag uppskattar Rohit Bhargavas blog mycket för att hans konkreta iakttagelser och praktiska checklistor. Han har bl a myntat begreppet Social Media Optimization (SMO) och ger 5 praktiska förslag på hur man kan optimera en sajt så den är lätt att länka till och och kommer med i relevanta bloggar och podcasts.

Mest ser jag fram emot hans nya bok "Personality Not Included" som kommer om ett par veckor. Den handlar om ett av mina favoritområden: hur varumärken har tappat sin personlighet och sin autencitet och vad man kan göra för att återfå den. Företag måste ha ett ansikte, skriver Bhargava. Jag tror att det är ännu viktigare i sociala media, än på den "databasgenererade webben". I sociala media måste varumärken skapa engagemang och lojalitet, få kunder att bli evangelister och budbärare och verkligen prata, inte informera. Utan personlighet är det väldigt svårt.

4 comments:

Fenrisar said...

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.

Gardagami said...
This comment has been removed by a blog administrator.
barb michelen said...

Hello I just entered before I have to leave to the airport, it's been very nice to meet you, if you want here is the site I told you about where I type some stuff and make good money (I work from home): here it is

Grogal said...

SECURITY CENTER: See Please Here