Tuesday, November 20, 2007

Inspirerande dag del 2


Måndagen fortsatte i inspirationens tecken. Jag, Erika Lagerbielke och Annika Dopping satte ihop en kväll om kreativitet & inspiration på Clarion Hotell i Stockholm. Arrangemnaget ordnades av vår gemensamma agent Stefan Jonsson på SAJ.
Erika, glaskonstnär på Orrefors, pratade inspiration och konsten att börja. Jag tog med mig följande handfasta insikter:
  • Miljöer är viktiga - hitta de som inspirerar dig
  • Tänk tvärtom
  • Utsätt dig för saker du inte vet nåt om
  • Använd alla dina sinnen - glöm inte känseln
  • En ledares uppgift är att se till att andra har roligt
Annika ställde en fråga: "What makes your heart sing?"
Jag pratade om hur jag får grupper att bli mer kreativa, bussar, rävar och tonårsrum... Min mamma, som lyssnade på mig för första gången, tyckte det var bra. Tack mamma!