Monday, September 29, 2008

Facebook à la Tupperware




Facebook växer inte lika snabbt i Tyskland som på andra marknader. Nu kör de en klassik Tupperware och rekryterar ambassadörer som ska sprida budskapet. Word of Mouth IRL. Smart tycker jag. Konstigt att inte fler sociala media-aktörer letar efter en IRL-komponent. Eller har det ingen betydelse tror ni? Är den digitala relationen tillräckligt stark?

Priserna för dem som rekryterar flest vänner inkluderar iPhone, Wii och praktikplats på Facebook-kontoret i Palo Alto. Hur många företag har sån cred att de kan erbjuda praktik på sin egen organisation som högsta vinsten?

Läs mer på TechCrunch.

1 comment:

Unknown said...

hej Beata!

Vi på lingofriends.com gör precis det redan nu ...

synd vi hade möjlighet att näravara vid EF träffen men nu vet du att vi finns och var vi finns...

Maila mig gärna om du vill veta mer om oss

Joakim Vollert
Head of Partners and Development

email: joakim at lingofriends.com
web: lingofriends.com

-Don't be a Gringo - learn the lingo!